نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٢۳

محققان پس از آزمایش بر روی تعدادی از کودکان 7 تا 9 سال گفتند، روزانه یک ساعت ورزش، توانایی و توجه فکری کودکان را افزایش می‌دهد و کمتر حواس آنها پرت می‌شود.




مطالعاتی که اخیراً انجام شده، نشان داده است که یک ساعت ورزش در روز برای سلامت جسمی کودکان و عملکرد ادراکی آنان مفید است.



محققان یک تیم از دانشگاه ایلینوی، مطالعات خود در مورد فعالیت بدنی کودکان بعد از مدرسه و اثر آن در عملکرد ادراکی دانش‌آموزان را در مجله علمی اطفال منتشر کردند.



این مطالعه توسط استاد «هیلمن» نشان داد عملکرد ادراکی کودکانی که هر روز پس از مدرسه یک ساعت ورزش می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند.



محققان در یک دوره 9 ماهه بر روی 221 کودک 7 تا 9 سال آزمایش‌هایی انجام دادند؛ نیمی از آنها در یک برنامه ورزشی به نام «فیت کایدز» شرکت کردند در حالی که نیم دیگر، گروه شاهد بودند و ورزشی انجام ندادند؛ برنامه فیت کایدز حداقل 60 دقیقه فعالیت‌بدنی متوسط و سخت روزانه بعد از مدرسه است.



پروفسور هیلمن، سرپرست این تحقیق گفت: دانش‌آموزان گروه فیت کایدز در یک عملکرد سازمان یافته که کودکان دوست دارند، شرکت کردند و بین ورزش، استراحت کوتاهی داشتند؛ ما در شروع مطالعه برای ارزیابی توانایی‌های شناختی کودکان از آنها آزمایشاتی گرفتیم و از مغز آنها تصویربرداری و تمام آزمایشات را تجزیه و تحلیل کردیم.



بهبود در توجه و انعطاف پذیری ادراکی



نتایج این مطالعه نشان داد کودکان روزانه پس از یک ساعت ورزش، توانایی بیشتری برای انطباق با تغییرات در وظایف فکری نسبت به کودکان گروه شاهد و بی‌تحرک داشتند و کمتر حواس آنها پرت می‌شد؛ تیم کودکان با فعالیت بدنی، در درک مطالب ذهنی توجه و توانایی بیشتری داشتند.



همچنین ما مشاهده کردیم در مقایسه با گروه شاهد، کودکانی که فعالیت بدنی داشتند تغییراتی در سرعت پردازش شناختی داشتند.



نتیجه‌گیری تیم تحقیقاتی:



ورزش بعد از مدرسه باعث عملکرد شناختی خوبی در دانش‌آموزان می‌شود و در مغز کودکان تأثیر زیادی می‌گذارد.



منبع: مجله علمی اطفال




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٢۳

اگرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.

لطفا ادامه مطلب را دنبال کنید 


ادامه مطلب ...



نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٢۳

امیر علی عزیزم تولدت مبارک 

ان شاالله همیشه پاینده وشاد باشی 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٢٠

روز پنج شنبه همراه بچه ها به اردوی باغ ابریشم رفتیم (همون اردوگاهی که مجید قصه های مجید رفته بود)

وای که چه روز خوبی بود یه روز پر از بازی های جورواجور

منم که انگار این کودک درون نمیخواد بزرگ بشه شده بودم همبازی بچه ها از طناب کشی تا فوتبال تا تفنگ بازی بگیر تا......

وبعد هم ذوق هنریم گل کرد وچند تایی عکس گرفتم خوشحال میشنم نظرتون را بفرمایید 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/۱٥

متن املا شماره ی 1

در جنگل های شمال حیوانات زیادی زندگی می کنند.

روزی طوطی مریض شد.

غاز صبح زود به بازار رفت.

ژاله سبزی و رشته خرید.

گوزن هم کمی قارچ چید.

بعد سوپ خوش مزه ای پختند.

جغد گفت:(به به چه بوی خوبی!)

طوطی سوپ را خورد وخوابید.

پلنگ ظرف های کثیف را جمع کرد.

فیل هم ظرف ها را در ظرف شویی گذاشت.

وقتی طوطی خوب شد از همه تشکّر کرد.

******************************

متن املا شماره ی 2

آیا ژاله را می شناسی؟

او مثل خواهرش آذر دختر پاکیزه ای است.

دیروز با قاسم و فریبا به جنگل رفت.

اوّل احساس ترس داشت.

درآنجا یک کلاغ دید.

کلاغ به طاووس نوک زد.

طاووس مریض شد.

ژاله بالش را با آب و صابون شست و با پارچه خشک کرد.

بعد هم پرنده را به خانه برد تا از او مواظبت کند.

******************************

متن املا شماره ی3

ثریّا و بیژن با هم خواهر برادر هستند.

دیروز صبح با هم به مزرعه رفتند.

در آن جا حلزونی دیدند.

او یک صدف مارپیچ داشت.

ناگهان کلاغی به حلزون نوک زد.

حلزون مریض شد.

ثریّا پارچه ای روی گذاشت.

بچّه ها مواظب او بودند.

طولی نکشید که حلزون خوب شد.

آن ها با فریبا و کمال به خانه برگشتند.

******************************

متن املا شماره ی4

مجید دانش آموز پاکیزه ای است.

او هر روز صبح وضو می گیرد ونماز می خواند.

بعد وسایل خود را جمع می کند ودر کیف می گذارد.

همراه خواهرش ژاله به مدرسه می رود.

در حیاط دبستان مواظب بچّه های کوچک است.

مثل دوستش رضا میوه ی کثیف نمی خورد.

پدرش در مزرعه سبزی وخیار می کارد.

سال گذشته با عمویش به مسافرت رفت و از دیدن مرغابی ها وآسمان صاف لذّت برد .

********************

متن املا شماره5

در یک صبح دلپذیر جوجه مرغابی از لانه ی خود بیرون آمد.

اما مادرش را ندید وبه سوی رودخانه رفت.

در راه دید بعضی گل ها پژمرده شده اند.

طولی نکشید که مادرش را پیدا کرد.

مادرش اورا بوسید وگفت: مواظب خودت باش مثل این که می خواهد باران ببارد.

جوحه خوش حال شد وگفت: باران گل ها را قشنگ وشاداب می کند.

مادرش از خدای مهربان تشکّر کرد.

 

 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/۱٤

تلویزیون‌ها، خاموش!!
از بین بردن عادت تماشا تلویزیون در کودکان

آیا تلویزیون باعث رشد ذهنی کودکان می شود؟ آیا آنها از اوقات فراغت با تماشای تلویزیون استفاده می کنند؟ یا نه؟ آیا تلویزیون بچه های ما را به یک جا نشینی و چاقی می کشاند؟ آیا به آنها عادت های نا مناسب می آموزد؟ آیا آنها را از با ما بودن جدا می کند و بین ما و آنها فاصله می اندازد؟ آیا تلویزیون باعث نمی شود که آنها بچه های شخصیت های کارتونی می شوند یا بچه های ما؟؟؟ برای رهایی از تاثیر مخرب تلویزیون چند توصیه ساده ما را به کارگیرید.

حتما مطلب را دنبال کنید ...


ادامه مطلب ...



نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/۱٤

دیروز بچه ها وخانواده های مهربونشون منو غافلگیر کردند 

با کیکی که سفارش داده بودند وگل وفشفشه وجشن و...

خلاصه برای من یه روز بیاد ماندنی بود

ازهمه ی مادرانی که منو شرمنده کردند کمال تشکردارم 

 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/۱٢

معلمی عشق است 

باید عاشق باشی تا معلم شوی

مثل پدرها ومادرها

این روز عزیز رابه تمام آموزگاران روزگار تبریک می گویم 

 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/۱٢

این روزها همه جانام پدر برسر زبانهاست واین بغض هرروز گلویم رابیشتر فشار میدهد

پدرم تمام عمرش را در سکوتی که خدا به اوداده بود گذراند

شنیدن صدای فرزندانش از بزرگترین آرزوهایش بود 

وسرانجام در سکوتی محض ماراترک نمود

پدرم...

تمام قلب تو به من نمیرسه

همین که فکرمی برای من بسه...... 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٩

غلط املایی فرزند شما از کدام دسته است

غلط های املایی دانش آموزان به صورت زیر دسته بندی می شود:


1. نارسانویسی Dysgraphia - مفهومی که در این جا از نارسانویسی مدّنظر قرار می گیرد، شامل قسمت های زیر است: کج نویسی، راست نویسی، پر فشار نوشتن، کم رنگ نوشتن، زاویه دار نویسی، نامرتب نویسی، فاصله گذاری بیش از حد.

2. حافظه ی دیداری - یعنی کودک به خوبی قادر نیست تصویر حرف مورد نظر را به خاطر بیاورد؛ مثلاً واژه ی سطل را به شکل ستل می نویسد.

3. حساسیت شنوایی - یعنی کودک در شنیدن صداها حساس نیست؛ مثلاً واژه ی مسواک را مسباک می نویسد.

4. آموزشی - یعنی دانش آموز از آموزش کافی و صحیح برخوردار نبوده است؛ مثلاً واژه تجربه ها را به صورت تجربها، بندگان را به شکل بنده گان، شده ام را به شکل شوده ام می نویسد.

5. دقت - کودک به علت کم دقتی، نقطه و سرکش را اضافه یا کم می گذارد؛مثلاً واژه نهفته را به شکل نهنفته یا شغال را به شکل شعال می نویسد.

6. حافظه ی شنوایی - هنگامی که کودک واژه ای را در دیکته نمی نویسد و به قول معروف جا می اندازد.

7. حافظه ی توالی دیداری - هنگامی که در یک کلمه جای بعضی حروف جا به جا می گردد؛ مثلاً مادر به شک لمارد نوشته می شود.

8. تمیز دیداری دقت - هنگامی که در کلمه جای نقطه ها جا به جا می شود؛ مثلاً واژه ی خانه را به شکل جانه می نویسد.

9. وارونه نویسی - مثلاً بابا به شکل [وارونه] ، آدم به شکل [وارونه] نوشته می شود.

10. قرینه نویسی - مثلاً دید به شکل [آئینه ای]، آدم به شکل م د آ نوشته می شود.

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٩

اخرین صفحات کتاب ریاضی یه صفحه ای هست که مساله هاش یا منحرف کنندست یا اطلاعات کافی نداره ...

امروز یه زنگ فقط نمایش داشتیم نمایش مساله ها

صنندلی گذاشتیم الکی مثلا اتو بوس بود راننده هم داشتنیشخند

بچه ها هم که جو گیر رفته بودند توحسخیال باطل

میگفتم رسیدیم ایستگاه اول دونفر پیاده بشندخنده

میگفتند خانوووووم ما میخواستیم ایستگاه بعدی پیاده بشیم تعجب

 خلاصه وقتی ایستگاه اخر رسید پرسیدم حالا چندتا صندلی داریم بچه ها اول متعجب نگاهم کردند اما زود فهمیدند منظورم چیه 

خلاصه بستنی فروش شدم ...

راننده شدم..

امان از این کودک درونم

چرابزرگ نمیشه آخه 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٩

به مناسبت هفته ی سلامت بچه ها هم یک وعده غذای سالم

آوردند وباخنده وشادی نوش جان کردند

 

این هم شمع های دست ساز بچه ها 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٧

بچه ها کی میتونه این نقاشی هارو بکشه

 

 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٧

این هم یه کار تلفیقی از هنر وریاضی در جهت آموزش تقارن وقرینه یابی

نظرتون؟؟؟؟؟ 




نویسنده: جانی پور - ۱۳٩٤/٢/٧

مامانا باباهای گرامی این بازی ها را حتما با بچه ها انجام دهید نه تنها خودتان لذت می برید بلکه به تقویت هماهنگی چشم ودست فرزندتان کمک شایانی کرده اید

 

الف: انداختن توپ در حلقه مینی بسکت. (بهتر است از توپهای ابری استفاده شود تا از ایجاد سروصدا و مزاحمت برای دیگران جلوگیری نمود)

ب: ماهیگیری با استفاده از نوعی اسباب بازی که با روشن کردن کلید، صفحه‌ی گردان آن که در شیارهایش ماهیهای پلاستیکی قرار گرفته است، می چرخد و موجب باز و بسته شدن دهان ماهیها شده و در همین زمان کودک باید با استفاده از قلاب ماهیها را بگیرد.

پ: کوبیدن میخ. بهتر است از وسیله چوبی یا پلاستیکی که به این منظور تهیه شده و قطعات استوانه ای چوب یا پلاستیک که نقش میخ را ایفا می کنند، استفاده نمایید.

ت: تیراندازی با تفنگهای پلاستیکی به سوی هدف.

ث: انداختن توپ چسبانک به سوی هدف معین.

ج: انداختن حلقه های پلاستیکی دور چوبی که به صورت عمودی قرار گرفته است.

چ: بازی با توپ و راکت. بهتر است از توپ ابری استفاده شود.

ح: بازی بولینگ

خ: پیچاندن نخ دور قرقره

د: حمل یک استکان پر از آب، به شکلی که هنگام راه رفتن آب آن نریزد.

ذ: حمل یک زنگوله با راه رفتن آرام و سریع به نحوی که به صدا در نیاید.

ر: یک چوب به بلندی 20 سانتی متر انتخاب کنید و از کودک بخواهید سر چوب را روی انگشتش قرار دهد و آن را عمودی نگه دارد.

ز: چند شکل هندسی مثل دایره، مثلث، بیضی و امثال آن روی کاغذ رسم کنید و از کودک بخواهید با استفاده از قیچی آن شکلها را بریده و جدا نماید.

ژ: بازی پینگ پنگ

س: گرفتن و پرتاب کردن توپ

ش: تیله بازی

ص: بازی یک قل دو قل

ض: انداختن و گرفتن دو پرتقال با یک دست

ط: دوختن 




مطالب قدیمی تر » « مطالب جدیدتر
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.